topSite
 

Ai nevoie de sfatul unui avocat ?

Raspuns garantat in maxim 24H ! Raspund avocati cu peste 10 ani experienta de barou.

mmagazin online de piese  moto, echipament moto

08.03.2013

SE MODIFICĂ CONTRIBUTIILE DE ASIGURARI SOCIALE CAS

 

Începând cu data de 25 februarie 2013, contribuţiile minime pe care persoanele fizice trebuie să le plătească către sistemul public de pensii s-au mărit.

Această majorare s-a făcut prin efectul legii nr. 6/2013 a bugetului asigurărilor sociale deoarece contribuţiile sunt calculate în funcţie de câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2013, care este de 2.223 lei faţă de 2.117 lei în 2012.

Odată cu majorarea câștigului salarial mediu la 2.223 lei, în 2013 venitul declarat la pensii va fi de minim 778 de lei (2223*35%) și de maxim 11.115 lei (2223*5).

În acelaşi timp, cresterea bazei de calcul a CAS înseamnă și creşterea contribuțiilor minime sau maxime pe care persoanele fizice trebuie să le platească pentru a se asigura în sistemul public de pensii.

În 2013, această valoare crește cu 12 lei, astfel încat persoanele fizice (contract de asigurare socială) asigurate în sistemul public de pensii vor plăti la CAS minim 244 de lei (778*31,3%), iar suma maximă va fi de 3.479 de lei.

Deasemenea tot prin legea bugetului de asigurări sociale cuantumul ajutorului de deces în anul 2013, în cazul:

  • asiguratului sau pensionarului este de 2.223 lei;
  • unui membru de familie al asiguratului sau al pensionarului, este de 1.112 lei.

 

  • TEL INFO-CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita
  • Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Prahova
  • Adresa:Ploiesti, Str. Industriei nr. 111, cod 100514
  • Tel.:0244/576.436
  • Tel.:0344/401394; 0344/401.395
  • Fax:0244/576.643
  • e-mail:reclamatii.prahova@opc.ro
  • www.anpc.gov.ro
powered by Payu
endSite