topSite
 

Ai nevoie de sfatul unui avocat ?

Raspuns garantat in maxim 24H ! Raspund avocati cu peste 10 ani experienta de barou.

mmagazin online de piese  moto, echipament moto

27.11.2010

Legea salarizării bugetarilor pe 2011

Guvernul a adoptat legea salarizarii pe 2011 a bugetarilor si Legea-cadru privind salarizarea unitara. Potrivit legii de salarizare pe 2011 salariile bugetarilor vor creste cu 15% raportat la salariul din octombrie 2010. Cele doua legi au fost trimise la Parlament in vederea demararii procedurilor de asumare a raspunderii.

LEGE

 

privind salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din fonduri publice

 

 

Parlamentul României adoptă prezenta lege.

 

 

 

Art. 1. - (1) În anul 2011, cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor de funcţie/salariilor de funcţie/indemnizaţiilor lunare de încadrare, inclusiv sporuri, indemnizaţii, precum şi al altor drepturi în lei sau în valută ale personalului plătit din fonduri publice, aflat în plată la 1 octombrie 2010, se majorează cu 15%.

(2) Cuantumul brut al drepturilor prevăzute la alin. (1) se va stabili în anul 2011, ţinându-se seama de gradul sau treapta profesională, vechimea în muncă, vechimea în funcţie sau, după caz, în specialitate dobândite în condiţiile legii până la 31 decembrie 2010.

(3) Soldele de grad/salariile gradului profesional deţinut sunt cele avute în luna octombrie 2010 majorate cu procentul de 15%.

(4)Cuantumul soldei/salariul de comandă, precum şi cuantumul gradaţiilor pentru personalul prevăzut la alin. (1) se acordă majorate cu procentul de 15% faţă de nivelul din luna octombrie 2010.

(5) Sporurile stabilite prin legi sau hotărâri ale Guvernului, necuprinse în Legea-cadru nr.330/2009, precum şi alte sporuri care au fost acordate în anul 2010 ca sume compensatorii cu caracter tranzitoriu se introduc, la data reîncadrării, în salariul de bază, în indemnizaţia de încadrare, respectiv în soldade funcţie/salariul de funcţie, fără a se putea depăşi cuantumul drepturilor salariale astfel cum sunt calculate potrivit prezentei legi.

 

Art. 2 - În anul 2011, pentru personalul nou-încadrat pe funcţii,  pentru personalul numit/încadrat în aceeaşi instituţie/autoritate publică pe funcţii de acelaşi fel, precum şi pentru personalul promovat în funcţii sau în grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare în plată pentru funcţiile similare din instituţia/autoritatea publică în care acesta este încadrat.

 

Art. 3 - Prevederile art. 1 şi ale art. 2 se aplică în mod corespunzător şi personalului ale cărui raporturi de muncă sau serviciu au fost suspendate în condiţiile legii şi şi-au reluat activitataea în anul 2011.

 

Art. 4 -  (1) Valoarea de referinţă este de 600 lei. În anul 2011, nu se aplică valoarea de referinţă şi coeficienţii de ierarhizare corespunzători claselor de salarizare prevăzuţi în anexele la Legea cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice.

(2) Personalul plătit din fonduri publice se reîncadrează începând cu 1 ianuarie 2011, pe clase de salarizare, pe noile funcţii, gradaţii şi grade prevăzute de legea-cadru, în raport de funcţia, vechimea, gradul, treapta avute de persoana reîncadrată la 31 decembrie 2010.

(3) Drepturile care se acordă personalului pentru condiţii de muncă se au în vedere la reîncadrare numai dacă persoana îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii.

 

Art. 5 - (1) Pentru personalul militar, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, se majorează valoarea soldei lunare/salariului lunar, determinată potrivit prezentei legi, astfel încât majorarea cotei contribuţiei individuale de asigurări sociale de stat stabilită prin legea care reglementează sistemul unitar de pensii publice să nu conducă la diminuarea sau creşterea venitului net realizat lunar din solde/salarii de aceste categorii de personal.

(2) Baza de calcul a indemnizaţiilor, compensaţiilor, sporurilor, primelor, ajutoarelor, plăţilor compensatorii, compensaţiilor lunare pentru chirie şi a altor drepturi acordate potrivit actelor normative în vigoare o constituie solda/salariul funcţiei de bază, stabilită/stabilit conform prezentei legi, fără a se include sumele compensatorii cu caracter tranzitoriu în solda/salariul de funcţie.

(3) Valorile soldelor/salariilor de funcţie şi ale soldelor de grad/salariilor gradului profesional deţinut, stabilite potrivit prezentei legi se nominalizează prin ordin/decizie/dispoziţie al/a ordonatorului principal de credite sau, după caz, al comandantului/şefului care are în competenţă numirea în funcţie.

 

Art. 6. -  (1) În anul 2011, avansarea personalului încadrat pe funcţii de execuţie în gradaţia corespunzătoare tranşei de vechime în muncă se face prin încadrarea în clasele de salarizare corespunzătoare vechimii în muncă dobândite prevăzute la art. 11 alin. (3) din Legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, personalul beneficiind de o majorare a salariului de bază avut, corespunzător numărului de clase de salarizare succesive suplimentare multiplicat cu procentul stabilit la art. 10 alin. (5) din Legea - cadru, fără acordarea salariului corespunzător coeficientului de ierarhizare aferent noii clase de salarizare.

(2) În anul 2011, pentru personalul de conducere se aplică în mod corespunzător prevederile alin. (1).

(3) Prevederile alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi la trecerea într-o altă tranşă de vechime în funcţie pentru personalul care ocupă funcţii din cadrul familiei ocupaţionale „Justiţie", respectiv vechime în învăţământ pentru personalul didactic de predare universitar şi preuniversitar.

(4) Personalul care, în cursul anului 2011, desfăşoară activităţi noi care presupun potrivit Legii-cadru acordarea unor clase de salarizare succesive celei deţinute pentru funcţia respectivă, beneficiază de o majorare a salariului de bază, respectiv soldei/salariului de funcţie, corespunzător numărului de clase de salarizare suplimentare multiplicat cu procentul stabilit la art. 10 alin. (5) din Legea - cadru.

 

Art. 7. - (1) Soluţionarea contestaţiilor în legătură cu stabilirea salariilor de bază, indemnizaţiilor lunare de încadrare şi soldelor funcţiilor de bază/salariilor funcţiilor de bază care se acordă potrivit prevederilor prezentei legi este de competenţa ordonatorilor de credite.

(2) Contestaţia poate fi depusă în termen de 5 zile de la data luării la cunoştinţă a actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale, la sediul ordonatorului de credite.

(3) Ordonatorii de credite vor soluţiona contestaţiile în termen de 10 zile.

(4) Împotriva măsurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1) persoana nemulţumită se poate adresa instanţei de contencios administrativ sau, după caz, instanţei judecătoreşti competente potrivit legii, în termen de 30 de zile de la data comunicării soluţionării contestaţiei.

 

Art. 8 - Sumele corespunzătoare premiului anual pentru anul 2010 nu se mai acordă începând cu luna ianuarie 2011, acestea au fost avute în vedere la stabilirea majorărilor salariale ce se acorda în anul 2011 personalului din sectorul bugetar, potrivit prevederilor prezentei legi.

 

Art. 9 - (1) În anul 2011, munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcţii de execuţie sau de conducere, precum şi munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, în cadrul schimbului normal de lucru, se va compensa conform prevederilor Legii nr. 53/2003, Codul muncii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 5 februarie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, numai cu timp liber corespunzător.

(2) În anul 2011 ordonatorii de credite nu vor acorda premii.

 

Art. 10 -  Începând cu luna ianuarie 2011 drepturile prevăzute la art. 2 alin. (1), lit. a), lit. b) şi lit.d) şi alin. (4) şi art. 13 din Legea nr. 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 441 din 30 iunie 2010 se majorează în anul 2011 cu 15% faţă de cuantumul aflat în plată în luna octombrie 2010.

 

Art. 11 -  În anul 2011, cuantumul drepturilor prevăzute la art. 19 alin. (5) din Legea nr. 16/2000 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional al Persoanelor Vârstnice, republicată în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 304 din  8 mai 2009, se stabilesc la nivelul din  luna decembrie 2010.

Art. 12 - (1) Instituţiile publice centrale şi locale, aşa cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi prin Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, inclusiv activităţile finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă instituţiile publice, cu excepţia instituţiilor finanţate integral din venituri proprii, nu acordă tichete de masă personalului din cadrul acestora.

(2) În bugetele pe anul 2011 ale instituţiilor publice centrale şi locale, aşa cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi prin Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, inclusiv activităţile finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă instituţiile publice, nu se prevăd sume pentru acordarea de tichete cadou şi tichete de vacanţă personalului din cadrul acestora.

 

Art. 13 - În anul 2011 nu se acordă ajutoare sau, după caz, indemnizaţii la ieşirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă.

 

Art. 14 - (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, pentru personalul din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice care beneficiază de drepturi băneşti acordate din fondurile constituite în temeiul Ordonanţei Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi Ordonanţei Guvernului nr. 29/2004 pentru reglementarea unor măsuri financiare, aprobată prin Legea nr. 116/2004, cu modificările şi completările ulterioare, salariile de bază se calculează prin includerea în acestea a nivelului acestor drepturi băneşti aferente lunii octombrie 2010 pentru fiecare funcţie publică pe categorii, clase şi grade profesionale respectiv pentru fiecare funcţie contractuală, în funcţie de nivelul studiilor, pe grade sau trepte profesionale.

(2) Pentru persoanele care în luna octombrie 2010 s-au aflat în concediu de odihnă, concediu medical, concediu fără plată, concediu de studii, suspendare temporară, stabilirea salariului de bază în condiţiile alin.(1) se face prin asimilare cu o funcţie similară.

(3) Procedura de aplicare a alin.(1) şi (2) se stabileşte prin ordin/decizie a ordonatorului principal  de credite.

(4) Fondurile constituite în temeiul art. 227 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. IV din Ordonanța Guvernului nr. 29/2004 pentru reglementarea unor măsuri financiare, aprobată prin Legea nr. 116/2004, cu modificările și completările ulterioare, pentru acordarea drepturilor băneşti, care potrivit alin. (1) au fost  incluse în salariul de bază, se fac venit la bugetul de stat sau bugetele locale, după caz.

 

Art. 15 - Personalul încadrat pe posturile preluate de Ministerul Finanţelor Publice în baza art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 228/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se reîncadrează pe funcţii publice generale şi beneficiază de drepturile salariale prevăzute pentru aceste funcţii.

Art. 16 - În termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei legi Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Finanţelor Publice vor elabora normele metodologice de aplicare a prezentei legi, care vor fi aprobate prin ordin comun al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului finanţelor publice, care va stabili şi formula concretă de calcul al salariilor, indemnizaţiilor şi soldelor pentru 2011.

 

 

 

  • TEL INFO-CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita
  • Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Prahova
  • Adresa:Ploiesti, Str. Industriei nr. 111, cod 100514
  • Tel.:0244/576.436
  • Tel.:0344/401394; 0344/401.395
  • Fax:0244/576.643
  • e-mail:reclamatii.prahova@opc.ro
  • www.anpc.gov.ro
powered by Payu
endSite