topSite
 

Ai nevoie de sfatul unui avocat ?

Raspuns garantat in maxim 24H ! Raspund avocati cu peste 10 ani experienta de barou.

Sectiunea de intrebari si raspunsuri Avocat OnLine

Raspunsuri oferite de avocati online la problemele dvs. juridice. Toate intrebarile postate in sectiunea consultanta juridica gratuita vor vi postate in sectiunea Avocat Online.

Vezi toate intrebarile si raspunsurile din sectiunea Avocat Online

23.06.2010

Dosarul de dauna auto

Cea mai usoara solutie pentru rezolvarea problemelor cu dosarul de dauna auto. Dosarul de dauna auto este cel mai important instrument pentru recupeararea pagubei dvs. in cazul in care din nefericire sunteti pusi intr-o astfel de situatie.

Dosarul de daună auto - o etapă importantă pentru obţinerea  despăgubirilor

Pentru acoperirea prejudiciilor suferite in urma producerii unor accidente de vehicule, puteţi depune o cerere de despăgubire la asiguratorul RCA cu care proprietarul sau utilizatorul vehiculului, răspunzător de producerea accidentului, a încheiat asigurarea obligatorie RCA.

Una dintre etapele care trebuie parcurse in cadrul procedurii de despăgubire în cazul unui eveniment auto, este întocmirea dosarului de daune, ce va cuprinde, de regula următoarele:

  • Formularul de Constatare Amiabila completat corespunzător sau Procesul Verbal de   constatare a contravenţiei (eliberat de Poliţie), în original, atunci cand accidentele rutiere au survenit pe teritoriul României în care au fost implicate două vehicule si din care au rezultat numai pagube materiale;
  • Procesul Verbal de constatare a contravenţiei (eliberat de Poliţie), în original, atunci cand in accidentele rutiere au fost implicate mai mult de două vehicule;
  • Documentul tip "Anexa 2" (eliberat de Poliţie) şi autorizaţia de reparaţie, în original, daca accidentele rutiere au avut ca urmări si vătămări corporale;
  • Asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto - RCA (sau Cartea Verde în cazul vehiculelor înmatriculate în străinătate) a vehiculului condus de şoferul vinovat de producerea accidentului, în copie;
  • Permisul de conducere al conducătorului vehiculului pentru care se deschide dosarul de daună, în original şi în copie;
  • Certificatul de înmatriculare al vehiculului pentru care se deschide dosarul de daună, în original şi în copie;
  • După caz, cartea de identitate a vehiculului pentru care se deschide dosarul de daună, în original şi în copie;
  • În cazul în care vehiculul pentru care se deschide dosarul de daună aparţine unei persoane juridice (inclusiv societăţi de leasing) este necesar să aveţi o împuternicire/înştiinţare din partea proprietarului vehiculului;
  • Polița de asigurare CASCO (inclusiv anexele tabelare cu autovehiculele incluse în asigurare, dacă este cazul).
  • Toate documentele fiscale, în original, doveditoare ale reparaţiei vehiculului (facturi, chitanţe, comenzi de lucru pentru service etc.);
  • Cererea de despăgubire completată, semnată de către proprietarul vehiculului pentru care s-a deschis dosarul de daună sau de către imputernicitul legal al acestuia (şi, după caz, ştampilată).

Data depunerii cererii de despagubire de catre partea prejudiciata ori de catre asigurat, reprezinta avizare de dauna pentru asiguratorul RCA, iar acesta este obligat ca in termen de cel mult 3 luni sa raspunda cererii partii solicitante.

Asiguratorul raspunde acestei cererii fie prin formularea ofertei de despagubire ca urmare a investigatiilor proprii cu privire la producerea evenimentului asigurat, in cazul in care se dovedeste indeplinirea conditiilor de asigurare si producerea riscurilor acoperite prin asigurarea obligatorie RCA, fie prin notificarea partii prejudiciate cu privire la motivele pentru care nu a aprobat, in totalitate sau partial, pretentiile de despagubire.

In cazul in care se dovedeste indeplinirea conditiilor de asigurare, prin acceptarea la plata integrala a despagubirilor solicitate de catre pagubit, asiguratorul este obligat sa plateasca despagubirea in termen de 15 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii raspunderii si cuantificarii daunei, solicitat in scris de catre asigurator. In cazul in care asiguratorul a primit o hotarare judecatoreasca definitiva cu privire la suma de despagubire pe care este obligat sa o plateasca, termenul de 15 zile curge de la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti.

Daca asiguratorul RCA nu isi indeplineste obligatiile in termenele prevazute mai sus sau si le indeplineste defectuos, inclusiv daca diminueaza nejustificat despagubirea, la suma de despagubire cuvenita, care se plateste de asigurator, Conform Normei CSA din 19.11.2009 se aplica o penalizare de 0,1%, calculata pentru fiecare zi de intarziere.

In cazul in care nu ati fost multumit de raspunsul asiguratorului la cererea dumneavoasta de acordare a despagubirilor solicitate in urma unui eveniment auto, si nu ati ajuns la o intelegere amiabila cu societatea de asigurari respectiva, va puteti adresa cu o sesizare scrisa direct la sediul CSA(Comisia de Supraveghere a Asigurarilor), prin fax sau prin e-mail. CSA ar trebui sa raspunda sesizarii dvs. intr-un termen de 30 de zile de la primirea acesteia.

O alta etapa de urmat ar fi concilierea directa in baza art 720 ind.1 Cod proc.civ, cu societatea de asigurare iar in functie de rezultatul concilierii va puteti adresa cu o cerere in pretentii indrepteta impotriva asiguratorului la instanta de judecata competenta.

 

Articolul are nevoie de completare

Consideri ca acest articol are nevoie de completari ? Ai gasit acest articol pe internet si nu corespunde cerintelor tale ?

Ai sansa sa ajuti si pe alti sa gaseasca informatii complete despre problemele lor juridice.

 
mmagazin online de piese  moto, echipament moto

Propune un nou articol

Daca nu gasesti la noi pe site un articol asa cum doresti, poti propune un nou articol juridic !

Ai sansa astfel sa ajuti si pe alti internauti sa gaseasca informatii complete despre problemele lor juridice.

propune un nou articol

 

Abonare newsletter stiri juridice

 
  • TEL INFO-CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita
  • Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Prahova
  • Adresa:Ploiesti, Str. Industriei nr. 111, cod 100514
  • Tel.:0244/576.436
  • Tel.:0344/401394; 0344/401.395
  • Fax:0244/576.643
  • e-mail:reclamatii.prahova@opc.ro
  • www.anpc.gov.ro
powered by Payu
endSite