topSite
 

Ai nevoie de sfatul unui avocat ?

Raspuns garantat in maxim 24H ! Raspund avocati cu peste 10 ani experienta de barou.

Sectiunea de intrebari si raspunsuri Avocat OnLine

Raspunsuri oferite de avocati online la problemele dvs. juridice. Toate intrebarile postate in sectiunea consultanta juridica gratuita vor vi postate in sectiunea Avocat Online.

Vezi toate intrebarile si raspunsurile din sectiunea Avocat Online

21.04.2010

Cum poţi să transmiţi declaraţiile fiscale on line

Ceea ce până acum era disponibil numai pentru marii contribuabili, este acum posibil pentru orice persoană juridică. Astfel,toţi contribuabilii pot depune anumite declaraţii fiscale în format on line, evitând astfel cozile şi pierderile de timp tipic româneşti.

Declaraţiile fiscale ce pot fi depuse în format electronic sunt:

  • Declaraţia privind obligaţiile de plată către bugetul asigurărilor sociale (Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale)
  • Declaraţia privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor de somaj (Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă)
  • Declaraţia privind contribuţia de asigurări sociale de sănătate (Casa Naţională de Asigurări de Sănătate)
  • Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat - 100 (Ministerul Finanţelor Publice)
  • Declaraţia privind impozitul pe profit - 101 (Ministerul Finanţelor Publice)
  • Decont privind taxa pe valoare adăugată - 300 (Ministerul Finanţelor Publice)
  • Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul asigurărilor sociale şi a fondurilor speciale - 102 (Ministerul Finanţelor Publice)
  • Declaraţia privind accizele - 103 (Ministerul Finanţelor Publice)
  • Declaraţia recapitulativă privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri - 390 (Ministerul Finanţelor Publice).

Până la data de 07.09.2009, autorităţile publice implícate în derularea acestui proces trebuie să se înregistreze în Sistemul Electronic Naţional (SEN) şi să pună la dispoziţia comercianţilor formularele disponibile în format electronic, precum şi să stabilească condiţiile şi procedura de înregistrare în acest sistem.

Instituţiile şi autorităţile publice nou înfiinţate au obligaţia de a îndeplini formalităţile mai sus menţionate în termen de 30 de zile de la data înfiinţării. SEN este pus la dispoziţia autorităţilor publice de către Agenţia pentru Serviciile Societăţii Informaţionale (ASSI) şi poate fi descărcat de pe site-ul www.e-guvern.ro . Pentru o mai buna gestionare a acestui sistem, ASSI trebuie să înfiinţeze pâna la data de  31 decembrie 2009 un registru electronic în care să figureze toate autorităţile înscrise în acest program cu datele lor de identificare.

La rândul lor autorităţile au obligaţia să comunice ASSI orice modificare survenită asupra denumirii, datelor de contact ori asupra statutului lor în termen de 3 zile de la momentul la care o astfel de modificare a intervenit. Acest serviciu public de depunere a formularelor on line poate fi utilizat pe baza unui certificat electronic valid, emis de catre ASSI, contribuabilii persoane juridice achitând un tarif anual de utilizare in cuantum de 46 de lei, fara TVA.

De la momentul intrării in vigoare a HOTĂRÂRII nr.862/2009, declaratiile depuse de catre orice contribuabil prin SEN sunt singura modalitate legala de transmitere in format electronic a acestora. Actul normativ mai sus menţionat prevede şi sancţiuni cuprinse între 500 – 10.000 ron pentru diferite contravenţii ce pot fi săvârşite de autorităţile publice prin neîndeplinirea obligaţiilor stabilite de leguitor.

consultanta juridica articole pe aceeasi tema tipareste articolul

Articolul are nevoie de completare

Consideri ca acest articol are nevoie de completari ? Ai gasit acest articol pe internet si nu corespunde cerintelor tale ?

Ai sansa sa ajuti si pe alti sa gaseasca informatii complete despre problemele lor juridice.

completeaza articolul

 
mmagazin online de piese  moto, echipament moto

Propune un nou articol

Daca nu gasesti la noi pe site un articol asa cum doresti, poti propune un nou articol juridic !

Ai sansa astfel sa ajuti si pe alti internauti sa gaseasca informatii complete despre problemele lor juridice.

propune un nou articol

 

Abonare newsletter stiri juridice

In cazul in care doriti sa va abonati la ultimele noutati legislative, utlimele stiri, informatii complete din domeniul juridic va rugam dati click pe butonul de mai jos.

abonare newsletter

 
  • TEL INFO-CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita
  • Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Prahova
  • Adresa:Ploiesti, Str. Industriei nr. 111, cod 100514
  • Tel.:0244/576.436
  • Tel.:0344/401394; 0344/401.395
  • Fax:0244/576.643
  • e-mail:reclamatii.prahova@opc.ro
  • www.anpc.gov.ro
powered by Payu
endSite