21.09.2019

Permis de conducere. Acte necesare, pre-schimbare, recuperare

Dacă aţi efectuat cursurile unei şcoli de şoferi şi în urma examenului aţi obţinut categoria pentru care aţi fost şcolarizat, urmează să vă ridicaţi, permisul de conducere de la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul instituţiei prefectului -  birou situat în  incinta Inspectoratelor de poliţie judeţene in raza cărora aveţi domiciliul.

Acte necesare pentru eliberarea unui permis de conducere:

Dacă sunteţi deja posesorul unui permis de conducere, indiferent de categorie şi acesta trebuie preschimbat din diferite motive ca de exemplu: expirarea valabilităţii acestuia, deteriorarea lui, schimbarea domiciliului posesorului, etc. veţi avea nevoie de următoarele acte:

Iar în cazul în care vă preschimbaţi permisul de conducere deoarece aţi schimbat numele şi/sau domiciliul, mai aveţi nevoie pe lângă documentele arătate mai sus, de documentul care atestă schimbarea numelui, respectiv certificatul de căsătorie sau sentinţa de divorţ (după caz), în original şi copie.

Dar daca aţi pierdut sau vi s-a furat permisul de conducere?

Atunci, pentru eliberarea unui nou permis de conducere în cazul pierderii sau  furtului ( conf. art.43 din Regulamentul de aplicare al O.U.G.195/2005 "titularul permisului de conducere, trebuie să declare pierderea, furtul sau distrugerea acestui document, autorităţii emitente, in cel mult 48 ore de la constatare şi să solicite eliberarea unui nou permis de conducere), vă sunt necesare:

Potrivit Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (D.R.P.C.I.V.) din cadrul MAI, începând din data de 16.07.2009, va intra în aplicare serviciul de curierat rapid pentru livrarea permisului de conducere şi a certificatului de înmatriculare la domiciliul titularului documentului. Astfel, după depunerea documentelor mai sus menţionate, la serviciul public comunitar, permisul de conducere în original va fi livrat la domiciliul titularului documentului, în termen de 15 zile de la data dovezii înlocuitoare.

După acest termen, dacă documentul original nu s-a primit la domiciliu prin postă, acesta se poate ridica de la serviciul public comunitar unde a fost depus dosarul, iar dacă nu se afla la respectivul serviciu, se va elibera un alt document fără să se mai achite contravaloarea acestuia.