17.07.2019

Consiliul Concurentei si rezultatul investigatiilor

Consiliul Concurenţei a desfăşurat o amplă investigaţie în domeniul comerţului cu amănuntul, verificând respectarea clauzelor legale, şi în special cele ce vizează clientul cel mai favorizat.

Investigaţiile pornite de autoritate încă din anul 2008 au vizat posibile înţelegeri anticoncurenţiale între comercianţi şi furnizorii acestora, referitoare la stabilirea preţurilor de vânzare sau de revânzare, înţelegeri ce pot avea efecte negative asupra consumatorilor şi puterii de cumpărare a acestora. În urma acestor investigaţii autoritatea a propus adoptarea unor măsuri de modificare a legislaţiei, precum şi de  eliminare a unor taxe, în aşa fel încât consumatorul să fie ferit de efectele negative ale unor posibile înţelegeri anticoncurenţiale.

Din punct de vedere legislativ, Consiliul Concurentei susţine eliminarea clauzei clientului celui mai favorizat din relaţiile comerciale dintre comercianţi şi furnizori, în scopul protejării consumatorului final şi menţinerii unui mediu echitabil de manifestare a concurenţei între toţi agenţii economici revânzători prezenţi pe piaţă.

Din punct de vedere fiscal, Consiliul Concurenţei a propus eliminarea taxei pentru acoperirea cheltuielilor de extindere/modernizare a reţelei de magazine sau a  taxei percepută pentru a acoperi într-un fel sau altul riscul nevânzării produselor. Însă toate aceste măsuri se vor implementa extrem de greu, având în vedere noile proiecte şi politici legislative ce vizează reducerea cheltuielilor bugetare şi adăugarea unor noi surse de venituri bugetare.